1. Ellenőrizd, hogy a teljes weboldal reszponzív-e.
Ha nincs teszter a projektbe bevonva, akkor lehet, hogy rád marad az általd készített weboldal tesztelés. Ne sajnáld rá az időt, és minden oldalt, ne csak a főoldalt nézz végig mobilon! Próbáld ki, hogy a jelentkezési űrlapok és egyéb beviteli felületek működnek-e. A mobilon nagyon apró betűs szövegek, vagy olyan szövegek, amikre épp "rámászik" egy kép, nem csak a userek, de a Google számára is láthatók. A képernyőből kilógó tartalomért szintén büntethet a Google. Ha olyan tartalmad van, ami mobilon nem jelenik meg, csak desktop nézetben, az nem baj ugyan, de jó eséllyel a Google nem is fogja indexálni.
2. Meta adatok megírása
Title és Meta description: nem csak a főoldalon, de minden egyes aloldalon, minden egyes terméknél és blog bejegyzésnél érdemes elvégezni. A Title mindössze 55 karakter hosszú, a description pedig 155. Ha hosszabbat írsz az nem baj, de nem fog sehol megjelenni, szóval nincs értelme. Ügyelj rá, hogy a legfontosabb kulcsszsvak szerepeljenek a Title-ben vagy a descriptionben, de a legjobb, ha mindkettőben. Ez feltételezi, hogy tudod mik a legfontosabb kulcssszavak. Még ha nincs is SEO szakember a megrendelő cégnél, azért a legfontosabb kulcsszsvakat határozzák meg ők, ezt kérd el, mielőtt a kereső optimalizálásba egyáltalán belekezdenél.
3. Szép url-ek (slugok)
Lehetőleg az aloldalaink slugja is tartalmazza a kulcssszvakat, mindegyikazt, ami az adott oldal tartalmához illeszkedik. A hosszabb slugoknál, amik tipikusan blog bejegyzések és termékek oldalai, a slug ne tartalmazzon ékezetes betűket, se ékezeteket, a space helyére pedig kötőjel (ne alulvonás) kerüljön.
4. Szöveg megcímkézése h tagekkel.
Legjobb, ha már a webfejlesztés első részében definiálod a h1, h2, h3, h4 tagek kinézetét a CSS-ben, majd utána, amikor bekerül a tartalom a weboldal vázba, akkor a címeket ellátod ezekkel a tagekkel. Mindenképp érdemes olyan címeket használni, amik szintén tartalmazzák az adott oldalon releváns kulcsszsvainkat. Még egy apróság: h1 tagből csak egy legyen az oldalon, az adott oldal címe, h2, h3, stb címkéből lehet bármennyi.
5. Képméret optimalizáció.
A Google organikus találati listája sokféle szempontot vesz figyelembe, ezek közül az egyik fontos a sebesség. A sebesség alatt első sorban (de nem kizárólag) az okostelefonon elérhető sebesség számít. Mindenképp nézzük meg a főoldalunkat, és lehetőleg az alodalunkat is PageSpeed Insights. vagy egyéb teszt applikációval mielőtt élesítenénk. A betöltődési sebesség javítására rengeteg módszer van, de a legfontosabb a képméret optimalizálás! A képeket teljesen felesleges nagyobb méretben eltárolni és a felhasználó készülékére letölteni, mint amekkorában az meg fog jelenni. Valószínűleg nem árulunk el nagy titkot, ha elmondjuk: fele akkora adatmennyiség fele annyi idő alatt töltődik be. A betöltési idő nagyobbik felét pedig a képek foglalják el a weboldalak nagy részén.
Mindezeken felül van rengeteg online tool, amivel a képeket be tuod tömöríteni, tehát változatlan képméret mellett, minimális minőségromlás árán jelentősen csökken a fileméret.
Tipp: tartsd a az oldaladat 3 Mbyte és 3 másodperc betöltési idő alatt.
6. Google Search Console regisztráció
Ennek számos előnye van.
- értesítést kapsz, ha a google hibát talál, vagy valamit nem tudott feltérképezni a weboldalon
- meg tudod nézni, hogy a Google minden aloldaladat indexálta-e
- ezt elősegítendő, itt tudod megadni a weboldal sitemapjének címét
- az URL ellenőrzés menüpontban intézheted el, hogy egy-egy oldaladat a Google térképezze fel. Különösen hasznos, ha ez egy új aloldal, vagy ha jelentős változtatások történtek egy megkévő aloldalon. És persze ha egy teljesen új weboldalt készítettél, azt is itt tudod "megetetni" a Google-lal.
Menj végig a checklisten, és ha mind a 6 feladattal végeztél, akkor biztos lehetsz benne, hogy az új weboldal megfog jelenni a Google organikus találati listáján, pár hét átfutási idővel. Hogy milyen pozícióban, az már a SEO mágusok feladata lesz.